torstai 15. elokuuta 2013

Tilastoja, tilastoja!

Mä en olisi kyllä ikinä uskonut, että hurahdan juoksuun tässä elämässä! Oon niin innoissani siitä, että kuitenkin olen hurahtanut. Vihdoinkin se alkaa sujua suht hyvin. Avain onneen on siis vain säännöllinen treenaaminen. Juoksematta ei voi jaksaa juosta. Niinkin sanotaan, että juoksukunnolla jumppatunnille, mutta ei jumppakunnolla juoksulenkille.

Mua on tänä vuonna motivoinut juoksuun keväällä käymäni 4 kerran juoksukoulu sekä juoksutapahtumat. Toukokuussa juoksin Likkojen Lenkin Tampereella 8,5 km. Tai keväisellä juoksukunnolla jaksoin juosta siitä ehkä reilu 6 km. Ei ollut SportsTrackeria mukana, en tiedä mitään tarkkoja tuloksia, ja kyllä harmittaa!! Kesäkuussa juoksin 5 km NiceRunissa Vaasassa ja se meni ihan keposesti. Kaverin kanssa otettiin aika rauhallisesti, mutta helposti mentiin se 34 minuutissa. Vuotta aiemmin juoksin saman juoksun 30 min ja muutama sekka päälle.

Nythän treenailen siis 7.9. olevaan Vaasa Maratonin varttimaratonille. Mitäs sen jälkeen? Pitäiskö alkaa treenaamaan vuoden päästä Vaasa Maratonin puolimaratonia varten?? :D Jälleen asia, mitä en ikinä uskoisi saavuttavani, mutta you never know! :)

Näiden tapahtumien lisäksi mua motivoi statistiikka. Ah, että mä rakastan lukuja ja tilastoja! Kuinka huippua on, kun jaksaa pidemmälle, nopeammin ja kaikki on tallennettuna tilastoksi! :D

Menin tänään kuitenkin juoksulenkille jumisista reisistä huolimatta. Mitä kummaa, juoksuhan sujuikin tosi hyvin! Ajattelin vetää vähän lyhyemmän lenkin ja tuntui taas, että olisin vain lentänyt ilmassa. Kai sitä voi sitten kutsua juoksun flowksi. Kuten olen sanonut, niin yleensä juoksen noin 8,5km/h, mutta tänään olikin 9 km/h.


Itseasiassa ihanat Sports Trackerin statistiikat kertoikin, että average speed oli 1,2km/h nopeampi ja average pace 46 sekuntia nopeampi kilometrillä. Huisia! 


Sports Trackerin mukaan olen juossut vain 15 kertaa! Melkein joka kerta mulla on tuo mukana, ja tää on siis reilu vuoden ajalta, suurin osa tältä vuodelta... Ehkä mä vedän tähän nähden jo ihan hyvin? By the way, mähän oon näköjään juossut yhteensä jo parin maratonin verran :D

 

Mikähän ihme spurtti mulla aina tulee tuohon lenkin loppuun kun vedän sen aina kovempaa?


Ekan ja kuudennen kierroksen aikana kävelin vähän aikaa, mutta eipä se kävelykään laskenut vauhtia tuon enempää.



Niin ihanaa! Sunnuntaina juoksen seuraavan kerran, ja silloin pitäis juosta jo 9 km... Kestääköhän mun pää niin pitkää juoksua? Epävirallinen PT:ni J sanoi, että kyllä se fysiikka kestää sen kympin jos oon juossut jo 8,5 km. Kuten oon ennenkin todennut, että J:tä kannattaa uskoa! Eli se on siis ihan täysin korvien välistä kiinni.

En kyllä anna pään luovuttaa!


Mä päätän uskoa itseeni.


- Tiina -


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti