tiistai 1. huhtikuuta 2014

Banaanipannarit ja uusi tukka :)

Toisiinsa läheisesti liittyvät aiheet luvassa tässä postauksessa :D Ei ehkä muuten, paitsi että molemmista tulee hyvä mieli.

Kävin tänään vihdoin pitkästä aikaa kampaajalla, ihanaisella Pauliinalla Day to Dayssä. Oon yrittänyt kasvattaa tukkaa ja sitten kun se on pitkä, niin siihen kyllästyy ja haluaa leikata. Epäröin vähän, että raskinko leikata pituudesta, mutta olen nyt tosi tyytyväinen, että lähti varmaan 7 cm! Mulla on ollut liukuvärjäys tukassa, latvoista vaaleat ja juuresta tumma. Juurikasvun myötä onkin ollut oikein kolmivärjäys kun oma maantienharmaa puskee vielä kunnolla esiin ;) Joka kerta mä teen päätöksen käydä useammin kampaajalla, mutta aina vierähtää joku 3 kk. Josko nyt sitten viimeistään parin kuukauden päästä seuraavaksi. Nyt Pauliina laittoi mulle taas juureen tummaa mutta lisäksi vaaleita raitoja. Musta tästä tuli aika kiva!


Mihinpäs sitä muualle lähtis heti uudella tukalla kuin kuntosalille! Melkein nolotti kertoa Pauliinalle, että sorry vaan, vedän tämän suoraan ponnarille ja menen hikoilemaan. Pakko oli saada salilla kuva uudesta tukasta. Onneksi se näyttää silti ponnarillakin paljon entistä kivemmalta! :) Lämmiteltiin treenin alkuun soutulaitteella, ei meinannut kuvat onnistua kun mulla oli niin kova vauhti päällä ;) Oon jotenkin tykästynyt tuohon soutulaitteeseen. Ehkä musta on tullut laiska, enkä jaksa takapuoltani  kannatella, joten tuo istualtaan lämmittely sopii paremmin ;) Ei vaineskaan, hyvä hiki siinä tulee ja yläkroppakin saa lämpöä mukavasti.



Ajattelin vielä laittaa teille tänne ohje simppeleihin banaanipannareihin joita olen parina iltana kokkaillut.

Banaanipannarit
2 banaania
3 kananmunaa
1 tl kanelia
1 tl leivinjauhetta
ripaus vaniljajauhetta

Tähän taikinaan voisi lisätä ehkä myös psylliumia, joka sitoisi pannareiden rakennetta. Näistä ei tullut tällä ohjeella kovin kauniita, mutta luulen, että vika oli paistajassa, joka ei malttanut paistaa niitä tarpeeksi kauaa! Minä heitin vaan kaikki aineet alla olevaan värkkiin, joka on aivan huippu. En pärjäisi enää ilman. Wilfan sauvasekoittimen mukana tuli tuollainen muovikulho, jota kutsun siis vain värkiksi. Käytän tätä esim pähkinöiden murskaamiseen ja raakakakkutaikinoiden tekemiseen ja mihin tahansa sekoittamiseen, johon tehosekoittimen kulho on aivan liian syvä.

Tarpeellisimmat keittiötarvikkeet mun keittiössä.

Takaisin ohjeeseen... Taikina oli siis valmis kun aineet sai sekoitettua. En tiedä, olisiko sen pitänyt antaa seistä vähän aikaa? Aloin vaan suoraan paistamaan lettupannulla kookosöljyssä pieniä lettuja, taikinasta tuli yhteensä 16 kpl.

Mansikkarahka
1 dl sulatettuja pakastemansikoita
1 prk maitorahkaa
Loraus agavesiirappia makeutukseksi (hunajakin käy)

Muussaa mansikoita kulhossa ja sekoita maitorahkan ja agavesiirapin kanssa. Tarjoile valmiiden lettujen kanssa.


Ei näistä letuista niin kauniita tullut, mutta niitä tuli tarpeeksi  iso kasa kahdelle nautittavaksi! :) Enemmänkin olis mennyt helposti. Olisi pitänyt ehkä paistaa hieman miedommalla lämmöllä vähän pidempään, ehkä sitten olisivat olleet helpompia käännettäväksi pannulla. Lettujen kanssa on aina vähän hakemista tuon paistamisen kanssa. Vaikka rakastan ruokaa, siihen en ole mennyt, enkä  varmaan mene edes blogikuvien takia, että kaiken pitäisi aina näyttää niin täydelliseltä. Eihän se todellisuudessa niin koskaan mene? Ruoassa on tärkeintä, että se on rakkaudella valmistettu ja että se maistuu hyvältä :)


Vielä kun nautti tuon mansikkarahkan kanssa, niin avot! Näitä lisää!



Harmi kun tuossa paistamisessa menee aina niin paljon aikaa, muuten menisin heti paistamaan uuden satsin ;)

- Tiina -

2 kommenttia:

  1. Ihana tukka! Mä tykkään myös käydä Day to Dayssa, sieltä tulee aina onnistuneen lopputuloksen kanssa ulos :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Joo, se on kyllä hyvä paikka! Mulla on ekaa kertaa elämässäni vakkarikampaaja ja muualle en enää vaihda! :)

      Poista