keskiviikko 30. huhtikuuta 2014

Glada och klara vappen! :) Ja vähän vappuhabaa ja -ruokia :)

Täällä viettelen rauhallista koti-iltaa näin vappuaattona. Oi niitä aikoja, kun oli vielä nuori ja tähän aikaan illasta alkoi olla jo nousuhumala päällä :D Just nyt tällä hetkellä olen tosi onnellinen, että ei ole pakko lähteä minnekään, saan olla kotona. Se on mun mielestä parasta mitä voi olla. Tosin olen mä tosi onnellinen siitäkin, että on ollut se aika elämässä kun on saanut mennä ja tulla miten sattuu ja olla enemmän tai vähemmän humalassa ;) Niitä vuosia oli niin paljon, että enää en kaipaa sitä ollenkaan. Haluan nykyään viettää harvinaiset vapaapäivät hyvässä ruumiin ja sielun voimissa. Urheilu kuuluu ehdottomasti mun vapaapäiviin (ei kuulunut ennen vanhaa!), joten en ole mistään hinnasta valmis pilaamaan mahdollisuutta siihen. En muista milloin olisin viimeksi ollut oikeasti humalassa, ehkä parisen vuotta sitten? Nykyään se jopa vähän pelottaa, kauhea kynnys tullut juomiseen.

Haha, Drunkspirationia Pinterestistä :)


Enää en kaipaa sokerihumalaakaan, joten myöskään simat ja munkit ei kuulu mun vappuuni. Muutenkin nykyään vietän kaikki pyhät normaaleilla ruoilla, ehkä joskus jos tulee jälkikasvua niin nämä pyhien erikoisherkut saa uuden merkityksen. No joo, on meillä nakkia ja perunasalaattia jääkaapissa ;) Nakit kyllä kuuluu vappuun, mutta niitä syödään sitten huomenna vasta. Ehkä teen itse ranskalaisia tai lohkoperunoita lisäksi.

En mä nyt sentään ihan niin täydellisen terveellisesti syö niin kuin ehkä blogin perusteella joskus voi ymmärtää. Käytiin tänään työporukalla syömässä Kotipizzaa ja laitoin elämän risaiseksi ja otin jopa light-colaakin :) Tuo kokis saa mennä mun vappudrinksusta, muuten ajattelin tänä iltana nautiskella vain jostain ihanasta keltaisesta smoothiesta :)

 
Töiden jälkeen ajattelin piipahtaa keskustassa, Henkkamaukasta ostamassa keltaiset sortsit toukokuun Likkojen Lenkkiä ajatellen. Lähdetään taas sählyporukalla juoksemaan Tampereelle. Meille tulee koko porukalle turkoosit paidat ja keltainen sopiikin niiden kanssa hyvin. Lisäksi hommataan hikipannat ja muut vermeet kasarityyliin. Mulle tulee nekin neonkeltaisina joten mätsää sitten hyvin sortsien kanssa. Tulis jo kesä, että näitä sortseja pääsis ulkoiluttamaan! :)

Sovituskopissa oli pakko ottaa vähän kuviakin kun oli niin hyvät peilit :D Hah! Tuossa alla on mun vappuhaba. Tosin mä olen kuvitellut sen olevan isompi kuin miltä se kuvassa näyttää, mutta kuva ei taida valehdella. Mun selkä on kuitenkin leventynyt ja siitä mä olen tosi tyytyväinen :) Sortsien lisäksi lähti mukaan tuo musta-harmaa eläinkuviollinen toppikin, kun sekin maksoi hurjat 9,95 kuten nuo sortsitkin.



Kotiin tullessani ajattelin syödä kevyemmin. Jääkaapissa oli valmiina salaattia ja päätin paistaa 10 % naudan jauhelihaa kyytipojaksi. Sitten muistin, että minulla oli jääkaapissa cosmopolitan salaattia (hah, mun cosmopolitanitkin on nykyään salaattia!!), joka soveltuu hyvin tortillaksi. Vielä piti saada mun vapputortillojen kanssa jotain kastiketta ja pyöräytin avocadosta, kaurajogurtista, basilikasta, auringonkukan siemenistä, sitruunamehusta ja suolasta ja pippurista tosi hyvää avocadokastiketta. Tulipa hyvää kastiketta! Salaatti toimi ihan hyvin tortillan sijasta, yhtä sottaista se tortillan syöminen oli salaatin lehdeltä kuin vehnätortillan päältäkin :)



Iloista vappua ihan jokaiselle! :-)

- Tiina -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti